Hogyan kerülhető el a merevedési zavar?

A legtöbb férfit előbb vagy utóbb elkezdi érdekelni a kérdés, hogy vajon elkerülhető-e a merevedési zavar, és ha igen, hogyan. Ha nagyon szakszerűek akarnánk lenni, akkor a merevedési zavart úgy határozhatnánk meg, hogy pénisz mereveségének szilárdan tartására való képtelenség. Óhatatlanul megtapasztalja minden férfi az idő előrehaladtával, hogy bizony olykor már a félárbócos hadműveleteknek is örülnie kell, mert az ifjúkori keménység egyre távolabbi cél lehet már csak.
Ugyanakkor egyre több olyan felmérés lát nap világot, amelynek eredményei szerint a szexuális értelemben vett aktív férfiak már 20-on éves kortól tapasztalnak merevedési zavart, amely időről időre felüti a fejét. Így elmondhatjuk, hogy a teljes férfi társadalom kb. 25-30%-a érintett a merevedési zavar témában, és nagyrészük szeretne olyan megoldásokat találni, amelyek kőkemény erekciót hozhatnak a szexuális életükbe. Noha az életkor valóban növeli a merevedési zavar kockázatát, azonban a nem megfelelő életvitel a fiatal férfiak életébe is nagyon gyorsan mindennapossá teheti a problémát. 

Bár a férfiak a merevedési zavar mellett is érhetnek el orgazmust, ám még sem tudunk belenyugodni abba, hogy nem a mi péniszünk a legmerevebb a férfia társadalomban. Presztizskérdés egy férfi számára, hogy az egészséges szervezet látszatát alátámasztó, határozott, magabiztos, kitartó merevedést tudjunk felmutatni partnerünk felé. Egay férfi sem vitatja, hogy elég ciki egy friss kapcsolatban folyamatosan magyarázkodni a meredezgető pénisz miatt, arról már nem is beszélve, ha szex kellős közepén mondja be az unalmast, és szimplán csak lelohad. A férfiasság szimbolumaként arra vágyunk, hogy az első érintéstől az utolsóig készen álljunk a légyottra.
 
Az alábbiakban megnézzük kicsit közelebbről:
  • hogyan kerülhető el a merevedési zavar az életmód javításával
  • hogyan szüntethető meg a már meglévő merevedési zavar
  • hogyan biztosíthatunk férfias, magabiztos merevedést az ágyban

Hogyan jön létre a merevedési zavar?
Bár a férfiak testi rekació szexuális izgalom hatására egyszerűnek tűnhetnek (tetszik, vonzódom hozzá - bizsergés - vérrel telítődő pénisz - erekció), de a testben ezen rövid idő alatt rengeteg apró folyamat fut le, amelyek összessége fogja eredményezni a merevedést. Röviden összefoglalva a vonzalom hatására az agy biokémiai folyamatainak eredményeként az idegpályákon keresztül aktiválódnak a pénisz idegei, amelyek ellazítják a péniszben található szivacsos izmok szöveteit. Ezek az izmok végig futnak a pénisz teljes hosszán, így meglepő módon a nemi izgalom első reakciója a pénisz minden izomszövetének teljes ellazulása. Amíg ezek az izmok ellazultan "pihennek", a vér az artériából képes beáramlani a péniszbe, és megtölti a pénisz izmait alkotó szövetek nyitott tereit. A péniszben megnövekedett vérnyomás megnöveli a pénisz térfogatát, így a merevedés hatására a pénisz mind vastagságra, mind hossza némiképp növekszik. A vérrel megtelt izomzat szövetei körüli membránok nem engedik távozni a oda áramlott vért így fenntartva az erekciót.
Bármilyen zavar, amely megszakítja ezt a rendkívül komplex és bonyolult folyamatot, könnyen képtelenné teheti a férfit a merevedés elérésére vagy a merevedés huzamosabb ideig való fenntartására.

Így például, ha valamilyen más betegség hatására kibillen egyensúlyából a szervezet, megváltoznak a biokémiai és hormonháztartási folyamatok, eredményül a merevedési zavart kaphatjuk. Számos olyan betegség van, amely képes ilyen hatást kifejeteni, például:
  • elhízás vagy hirtelen súlyváltozás
  • a cukorbetegség mindkét típusa
  • szívbetegség és más érrendszeri betegségek
  • magas vérnyomás
  • magas koleszterinszint
  • alacsony tesztoszteron szint
  • megnagyobbodott prosztata
  • alvászavarok, például alvási apnoe
  • sclerosis multiplex
  • Parkinson kór
A tesztoszteron hormon az egyik legfontosabb nemi hormon a férfi szervezetében, amely befolyásolja a nemi vágyát és az energiaszintet. A megfelelő tesztoszteron szint nélkül a vonzalom hatására nem képesek elindulni azok az agyi gerjesztő biokémiai folyamatok, amelyek beindítanák a merevedést. 

A cukorbetegség során károsodhatnak az idegek is, amelyek felelősek a nemi területen a véráramlás megnövekedéséért. Ezentúl a cukorbetegség képes befolyásolni a hormonszinteket, és a szexuális ingerek átviteléért felelős biokémiai vegyületeket egyaránt. Egy felmérés szerint a 2. típusú cukorbetegségben szenvedő férfiak kétszer olyan valószínűsíggel szembesülnek az alacsony tesztoszteronszinttel, mint egy egészséges ember.

A teljes merevedés megtartásának titka a kiegyensúlyozott, egészséges életvitelben keresendő. 
 
Életmód tippek a merevedési zavar ellen:
  • Táplálkozz változatosan és egészségesen: Törekedjünk az egyszerű szinhidrátok elhagyására, és keressünk összetett szénhidrátokból készült táplálékot. Kerüljük a cukros üdítők fogyasztását, amelyek szintén egyszerű szénhidrátot, cukrot tartalmaznak. Vegyünk magunkhoz naponta valamilyen gyümölcsöt, azonban nem javasolt csupán gyümölcsökre építeni a táplálkozást. Fogyasszunk sok halat, amely omage 3 és 6 olajokban gazda az érrendszer egészségéért.
  • Mozogj rendszeresen: kicsit elcsépeltnek hangzik a rendszeres mozgásra való budítás, de mégsem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy az ember testi egyensúlyának fenntartásához mennyire fontos a rendszeres testmozgás. Ha nem is az aktív sportolás mellett teszed le a voksod, de valamilyen mozgásformára mindannyiunknak szüksége van. A leginkább ajánlott mozgásforma a futás, amelyet hetente 3 alkalommal legalább 40-45 percig érdemes űzni. Emellett szóba jöhet a kerékpározás, foci, tenisz. Dönthetsz Te úgy is, hogy túrázni fogsz járni. Minden mozgásforma jót tesz a testnek, amelyet rendszeresen, rövid időközönként űznek.
  • Fogyassz sok folyadékot: az emberi test 80%-a víz - szokták mondani. A szervezet folyamatos megújulásához szükség van a folyamatos utánpótlásra, ezért törekedj a napi ajánlott folyadékbevitel tartására.
  • Tankolj fel vitaminokkal: fontos a vitaminkészletek visszatöltése, hogy a szervezet működését befolyásoló folyamatok rendben működjenek. Időről időre töltsd fel a vitaminraktárakat, pótold a felhasznált ásványi anyagokat és sókat. A megfelelő vitaminok rendszeres bevitele közel annyira fontos, mint a folyadék pótlása. Léteznek már kifejezetten férfiak számára összeállított multivitamin készítmények, amelyeket a férfiak szervezetének eltérő igényeihez igazítva állítottak összes, így érdemesebb ezeket előnyben részesíteni a rendelés során.
  • Kerüld a stresszt: a stressz előzetesen felmérhetetlen károkat bír okozni a szervezet egyensúlyában, és bizonyított, hogy jónéhány betegség közvetlen kiváltó okaként is nevesíthető. A stresszkezelés könnyen tanulható. Többféle technika létezik arra, hogy a napi problémákkal természetszerűleg együttjáró stresszt könyebben viseljük, ha már elkerülni semmiképp sem tudjuk. Az itt felsorolt tippek mindegyike közvetlen befolyással lehet a stressz mértékére, így például a sport az egyik legjobb stresszkezelő módszerként van számontartva. Ugyanígy segíthet a túrázás, a meditáció, valamilyen hobbi űzése, vagy más rendszeres kikapcsolódás, amit szívesen csinálsz, és amely során jól érzed magad.
  • Hagyd el a káros szenvedélyeket: dohányzás, alkohol, kábítószer. A klasszikus hármas nagy változatos módon tudja rombolni a férfiak szervezetét, különösen ha ezeket kombináljuk is. Mind a hasznos, mind a káros szokások ereje abban található, hogy mennyire rendszeresen végezzük. Így az alkalomadtán elfogyasztott egy-egy pohár ital kevésbé leszkáros, mint a naponta, vagy hetente többször történő alkoholfogyasztás, ami igaz a dohányzásra is. A kábítószerfogyasztás mindközül a legkockázatosabb, amely már akár első fogyasztásra is maradandó károsodásokat okozhat a szervezetedben.